Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η πορεία που κατέγραψε πέρσι η Black Friday στην Ελλάδα, με τους καταναλωτές να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδο και να πραγματοποιούν αγορές. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για τις πωλήσεις που σημειώθηκαν στην Ελλάδα, το 2018 κατεγράφη αύξηση σε σχέση με το 2017, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές περίμεναν πως και πως την Black Friday για να κάνουν τις αγορές τους.
Ποια προϊόντα επέλεξαν οι καταναλωτές
Η πλειοψηφία των καταναλωτών πέρσι επέλεξε αγορές σε καταστήματα νέων τεχνολογιών, καλλυντικών και ειδών ένδυσης και υπόδησης. Κάτι αντίστοιχο άλλωστε αναμένεται και για την Black Friday 2019. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για την περσινή χρονιά, η πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ελλάδα ξόδεψε έως και 206 ευρώ για αγορές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Την τιμητική τους είχαν κυρίως τα καταστήματα νέων τεχνολογιών, αρωμάτων και ειδών αισθητικής καθώς και τα καταστήματα με ρούχα και παπούτσια καθώς οι καταναλωτές επέλεξαν κυρίως αυτά για τις αγορές τους την περίοδο της Black Friday. Οι έρευνες έδειξαν επίσης ότι ο μέσος Έλληνας θα αγοράσει 4 προϊόντα κατά τη διάρκεια της μαύρης Παρασκευής, με κορυφαία αγοραστική δραστηριότητα τα μεσάνυχτα και τις 3 μ.μ.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών άνοδος στην πωλήσεις προβλέπεται και για την Black Friday 2019 καθώς οι καταναλωτές στην Ελλάδα παρουσιάζονται ιδιαίτερα ενημερωμένοι για την εκπτωτική περίοδο, την οποία αναμένουν για να κάνουν τις αγορές τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας 85% των ερωτηθέντων γνωρίζουν τι είναι το Black Friday. Αυτό σημαίνει ότι “σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες δηλώνουν συμμετοχή στις εκπτώσεις του Black Friday” (υπάρχει μια αύξηση 5% από πέρυσι).
Συμβουλές για την Black Friday 2019
Το 2018 τα περισσότερα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών και προϊόντων τεχνολογίας στην Ελλάδα προχώρησαν σε ιδιαίτερα ασυναγώνιστες εκπτώσεις. Οι καταναλωτές κέρδισαν έκπτωση της τάξεως του 30-40% ενώ δεν έλειψαν και οι προσφορές που ξεπέρασαν κατά πολύ ακόμη και το 50%. Αντίστοιχα συμφέρουσες ήταν και οι προσφορές των καταστημάτων με καλλυντικά και είδη αισθητικές. Σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες στην Ελλάδα προσέφεραν μεγάλες εκπτώσεις στους καταναλωτές, με τους τελευταίους να ψωνίζουν και να κερδίζουν χρήματα.
Πέρσι τόσο τα Public όσο και ο Κωτσόβολος είχαν τις καλύτερες εκπτώσεις σε είδη τεχνολογίας και ηλεκτρικές συσκευές. Με τα ποσοστά να αγγίζουν το -70% αλλά και -80% δεν ήταν τυχαίο το γεγονός ότι οι καταναλωτές έκαναν ουρές έξω απ’ αυτά τα καταστήματα.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι κάνουν online αγορές
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά για την περσινή χρονιά οι καταναλωτές επέλεξαν κυρίως το διαδίκτυο για τις αγορές τους στην Black Friday. Γενικά το διαδίκτυο προσφέρει μεγαλύτερη άνεση καθώς μπορείς ανά πάσα στιγμής να αναζητήσεις προϊόντα και προσφορές που σε ενδιαφέρουν, να κάνεις έρευνα αγορά χωρίς να γυρνάς από κατάστημα σε κατάστημα και να κάνεις την πιο έξυπνη αγορά. Δεν είναι λίγες βέβαια οι περιπτώσεις που κάποιος προτιμά ένα φυσικό κατάστημα για τις αγορές του ή επιλέγει να δει ένα προϊόν από κοντά, να το δοκιμάσει και στη συνέχεια να το αγοράσει μέσω διαδικτύου. Γενικά πάντως το διαδίκτυο φαίνεται να κερδίζει έδαφος κυρίως λόγω της άνεσης και της ευκολίας που προσφέρει στους καταναλωτές.
Σύμφωνα με στοιχεία για το 2018, οι περισσότεροι αγοραστές (51,9%) χρησιμοποίησαν κινητά τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της Black Friday, 43,2% χρησιμοποιούσαν τους υπολογιστές τους και μόνο 4,9% δισκία.
Στην Ελλάδα η Black Friday αποτελεί πλέον θεσμό και ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές χρόνο με τον χρόνο επιλέγουν τη συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδο για τις αγορές τους. Η Black Friday 2019 έρχεται λοιπόν με ασυναγώνιστες προσφορές και εκπτώσεις. Για να κάνει κανείς συνετές αγορές και να κερδίσει πραγματικά χρήματα πρέπει σίγουρα να κάνει έλεγχο τιμών. Τα προϊόντα τεχνολογίας, τα ρούχα, τα παπούτσια, οι οικιακές συσκευές και τα είδη των σούπερ μάρκετ αναμένεται και φέτος να έχουν την τιμητική τους στην Black Friday 2019 και ο ενημερωμένος καταναλωτής πρέπει να συγκρίνει τιμές και να επιλέξει τις καλύτερες αγορές για το πορτοφόλι του.